PsiNossa 55: ETKİ

“Bu yazımda size, yok olduktan sonra başkalarında var olmanın sırrını vereceğim.” (Akiş, 2019)

“Eğer dinlemek istediğiniz şarkı çalmıyorsa, onu duyamıyorsanız çıkın ve kendiniz söyleyin.” (Arslan, 2019)

“Pygmalion ve Heykel miti yüzyıllardır pek çok şaire, ressama, yönetmene ve yazara ilham kaynağı olmanın yanı sıra özellikle örgütsel davranış ve eğitim psikolojisinde önemli yeri olan kendi kendini gerçekleştiren kehanet kavramının bir uzantısı olan ‘Pygmalion Etkisi’ne isim vermiştir.” (Karabulut, 2019)

“Bir organizasyonun var olduğu herhangi bir yerde Hawthorne Etkisi’ni gözlemlemek mümkündür.” (Gürses, 2019)

 “Çünkü tüm insanlar birbirlerine karşı tutulan aynalardır aslında. Fakat bir sorun var. Yardım ettiğimiz her zor durumda, aynamızın gördüğü her katlanılamaz acıda, yolculuğumuza eşlik eden her kırıcı öyküde bir ton kararıyor aynalarımız.” (Akıncı, 2019)

“Güzel olan iyidir, prensibine dayanan Halo Etkisi, insanların genel olarak daha çekici buldukları bireylerin, daha az çekici buldukları bireylere göre zeka, başarı ve karakteristik özellik olarak da daha üstün olduğunu varsaymaya olan eğilimi olarak ifade edilebilir.” (Çakır, 2019)

“Kelebek kanat çırptı Hitler’den başladı rüzgâr esmeye.” (Akın, 2019)

“Bu hastalığı ilk duyduğumda insanların farkında olmadan yalan söylemesi ve ağır alkol kullanımının sonuçları beni şaşırtmıştı.” (Kılıç, 2019)

“Descartes’tan önce pek çok kişi, ya aşırı kritisizm yapıp hiçbir şey bilinemez diyerek şüphe havuzlarında kaybolmuştu ya da dogmatik fikirlere sıkı sıkıya bağlanmıştı.” (Yüzer, 2019)

“Öyleyse modern dünya insanı stres seviyesinin onu motive edici düzeyinden yıkıcı şekilde uzaklaştığını fark ettiği anlarla baş edebilmek için nelere başvurabilir?” (Kara, 2019)

“Born on the Fourth of July savaşın yarattığı travmanın bir insan üzerine etkisini çarpıcı bir şekilde işleyen ve meramını safi bir şekilde anlatan yapısıyla, uzun süre etkisinden

kendinizi alamayacağınız bir deneyim vadediyor.” (Çetli, 2019)

“Yüzerken ne yaşadığımı bir ben biliyorum. Ve yalnızca ben bilmeye devam edeceğim!” (Kocabaş, 2019)

*Kapak görseli Neslinur Girişgin’e aittir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir