PsiNossa 59: SON

 “Biz” ve “diğerleri” şeklinde bir düşünce yapısı kolayca çatışmalara sebep olabilir; çünkü kişilerin hisseden, algılayan, düşünen insanlar oldukları bilgisinin yerini sizin ait olduğunuz gruptan farklı oldukları bilgisi alır. (Karabulut, 2020)

 “Bazı şeyleri bitirmek zordur, bazen de bir şeyleri bitirmedikçe özgür olamayacağına inanır insan.” (Akıncı, 2020)

 “Çoğu araştırmacı, kıyamet temalarının bu kadar revaçta olmasının, insanların dünyanın sonunun gelmiş olmasını rahatlatıcı bulmasından kaynaklı olduğunu düşünmektedir.” (Çakır, 2020)

 “Günümüzde 50 milyon olan bu sayı, 2050’li yıllarda 150 milyonu bulacağı öngörülmektedir.” (Kılıç, 2020)

“Balık tutma, ağaç kesme gibi doğaya ve doğanın düzenine verilen zararların tamamına yakını legal, hatta önemli ekonomik aktiviteler olarak görülmektedir (Potter, 2012). Peki ‘suç’ kavramının geçmişten bugüne veya kültürden kültüre bile değişiklik göstermesi bu durumu açıklamakta mıdır?” (Gürses, 2020)

 “Aynı cinsiyete sahip aralarında yalnızca iki yıllık bir yaş farkı olan ve aynı eğitimden geçen çocukların bile karakterleri oldukça farklı olabilir.” (Kara, 2020)

“İster terk eden ister terk edilen istersek de birlikte karara varan olalım; temelde kesin olan, bir ilişkiyi sonlandırmanın yas sürecine benzer tepkileri içerdiği ve zorlayıcı bir durum olabildiğidir.” (Yüzer, 2020)

 “Bir noktada kesişen doğrular gibi, bir an için yollarımızı kesiştirip sonra sonsuza dek ayrılsak bile, aynı düzlemde, aynı dünyada olmaya devam edeceğiz.(Kocabaş, 2020)

 “Her başlangıç sona tabidir. Bilmediğimiz şey ise her son da yeni bir başlangıcın doğuşu mudur?” (Çetli, 2020)

 “Aslında bir ‘sonun’ olmadığını, başlangıç dedikleri şeyin aslında sonun bir devamı olduğunu; böylece ancak tüm hikâyelerin toplanınca bir ‘hayat’ edebildiğini anladım.” (Arslan, 2020)

*Kapak görseli Neslinur Girişgin’e aittir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.